Alla inlägg under april 2011

Av Jörgen - 11 april 2011 14:23

I helgen så kom äntligen våren på besök hemma i rockneby. Så nu känns det som om man ska plocka fram cykeln och börja trappa lite igen. När jag ändå är inne på cyklande såg jag den här killen på tv häromkvällen och det var väl hans konster som fick mig pigg på att cykla igen. Helt otroligt. Check it out. ! Otroligt vackra vyer och coola tricks.




Glöm inte cykel hjälmen.   


//Jörgen

Av Jörgen - 6 april 2011 16:52

Sitter just nu med en koppkaffe efter jobbet och en napoleonbakelse för att ladda inför kvällens pass på gymet. Bra att fylla på med lite fett.   eller...



 


Enligt webben och så innehåller den ungerfär 350 kcal lite mer än en cheeseburgare ca 300 kcal.


Napoleonbakelse grädde vaniljkräm hallonsylt glasyr

  • Vikt (g): 100.00
  • Fibrer (g): 1.20
  • Energi (kj): 1459.00
  • Kalorier (kcal): 349.00
  • Kolhydrater (g): 37.20
  • Fett (g): 20.60


Nu är frågan hur många kalorier kan jag bränna på ett Filthy Fifty pass.

Här är vad som ingår.

50 Box jump, 24 inch box
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, 1 pood
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows
50 Push press, 45 pounds
50 Back extensions
50 Wall ball shots, 20 pound ball
50 Burpees
50 Double unders. Ändras till 400 hopp med hopprep.


Förhoppningen är att få ihop en 600-700 kcal på en 30-45 min beroende på hur lång tid det tar. Första gången jag provade tog det 38 minuter nånting.


Men idag tänkte jag försöka knäcka den tiden minst 5 min bättre. Men vi får väl se. Körde trots allt både easy line bootcamp samt mitt nya benpass igår så träningsvärken är på gång men det är väl som vanligt bara bita i det sura äpplet och säga som Stenmark. De e bara å åk!



Så om det är någon på Nordicclub som hinner läsa detta innan ni drar till gymet så är ni välkomna och vara med 19-20 idag och plåga kroppen lite.


Sist var jag såhär glad.


     

 


Så vi får väl se hur många napoleon det blir efter passet.


//Jörgen


Av Jörgen - 6 april 2011 16:25

På Lördag är det dags för min goe lillebror att ställa sig på scen igen och visa sina muskler. För er som känner honom vet att han är inte så lite längre. Hann började ju med styrketräning och bodybuilding redan som 13-årig och har sedan fortsatt till och från ända fram till idag. Han likväl som jag är träningsnarkomaner skulle jag vilja påstå. Skillnaden mellan oss är att jag sysslar med flera idrotter och han har mest roat sig med vikter sedan tonåren. Igår var han med både i tidningen och i radion här i kalmar. Vill du kan du lysssna på honom över webben. Han var allt lite närvös Jimpan men det var kul att höra honom även om det var lite skrämmande hur otroligt lika vi är i röst och hur vi pratar. Usch inte låter väl jag så!!


   


 


Lycka till lillebror. Du hittar hans blogg på vaxercafe.blogg.se


//Jörgen

Ovido - Quiz & Flashcards