Alla inlägg under maj 2011

Av Jörgen - 11 maj 2011 14:47

Igår var det premiär för vårat första Crosstrainingpass utomhus.


Blev förvånad att det var så många som dök upp då vi fick ut infon på hemsidan väldigt sen. Så klockan 18.30 samlades vi på Nordicclub utanför Easy Line salen för att ta med oss lite medicinbollar samt stänger och trx band ocn annat smått och gott. Då jag haft 2 pass innan så var jag tvungen att byta lite kläder så vi blev lite sena men sen sprang vi bort till Lindö för att genomförra en riktigt trevlig pass i kvällsolen med mycket energi och svett.


Ett 20 tal personer var med på passet och jag anser att det var succe.


Så varmt välkomna nästa gång. Här ser ni lite av våra duktiga deltagare och några av dem övningar vi roade oss med.



Du hittar lite mera filmer här



Av Jörgen - 4 maj 2011 16:47

Sista tiden har det varit lite tungt att motivera mig att träna ordentligt på grund av att det varit lite väl mycket att göra på jobbet. Så hur ska man då hitta motivationen igen ? För min egen del brukar det funka som Nike säger

 "Just Do It". Så gå tillbaka till dina mål och har du inte skrivit ned dem så skriv ned dem på papper och gärna lite delmål. Sen är det bara att ge sig fasen på att genomförra sakerna fast det känns tungt vissa dagar.


Det där med motivation är ju väldigt olika för olika personer. Men det är intressant men belöningar som vi ofta använder som motiverings höjare. Jag var på en föreläsning i våras med Karin Nilsmark som istället för belöning körde med hotivering. Hon gjorde som så att hon istället hotade sig själva att klarar du inte det här så får du inte sova fram i helgen eller då får du ingen efterrätt på lördag ... eller nåt annat. Det funkade tydligen mycket bättre för henne än att belöna sig själv som många av oss gör. Jag fick den här länken av kollega om vad som motiverar oss. Intressant studie gjord i USA och indien angående belöningar ... På engelska så man kan behöva se den flera gånger för att vara med på vad dem menar samt kanske ett lexikon.


The suprising truth about what motivaties us.



Ett annat sätt är kanske detta   


Säga vad man vill om nike men dem är sjukt duktiga på att göra cool reklam.


Nä nu ska jag åka till gymet och köra ett kettlebell pass och plåga kroppen ordentliget bara för att hitta motivationen igen. Upptäckte igår att köra man med en 24 kilos kettlebell först så känns 16 kilos kettlebell som en 5 kilos hantel helt plötsligt. Konstig? att man kan lura kroppen så lätt.


Just Do IT!


Kanke en bra övning att ha på passen i sommar.




Ovido - Quiz & Flashcards