Alla inlägg under juni 2011

Av Jörgen - 12 juni 2011 10:28

Tidig morgon idag igen- Puh. Klockan 05.25 så vaknade den yngsta kissen och ställde sig och tok mjauade. Nu får du gå upp husse jag vill gå ut! Suck jag som hoppades få sova tills klockan ringde klockan 06.00.  Idag är det nämligen Dressyrtävling på Kalmar Bygdens Fältrittklubb i kalmar och jag ska agera parkeringsvakt i en 12-13 timmar. Ett helt ok jobb då vädrets makter är med oss idag också. Figge fick vänta med att gå ut till klockan 6.00 då hustrun studsade upp och gick ut i stallet för att mata hästarn. Själv tog jag likt en levande död ur sängen och gick ned i köket för att brygga extra starkt kaffe så att jag skulle orka med dagen. Nu sitter jag här på parkeringen och bloggar lite i väntan på att nästa rusch med häst trailers ska rulla in.


Klockan 17.00 ska hustrun tävla så då får jag väl bryta min tjänst och ge mig upp och filma hennes ritt. Så senare ikväll dyker det upp mer bilder och filmer från tävlingarna. Här är lite av dagens första bilder!


Men har ni vägarna förbi så titta in och titta på tävlingen eller ta en koppfika.



   

Håkan och Jörgen två hårt jobbande parkeringsvakter    

Ovido - Quiz & Flashcards