Alla inlägg under maj 2012

Av Jörgen - 30 maj 2012 23:52

Ikväll var det Drottning Margaretaloppet i Kalmar och vi på Nordic club var där för att både peppa våra deltagare samt anordna lite tävlingar där deltagarna kunde vinna fina priser som massage och träning.


   

Här ser ni våra glada tjejer som laddar inför loppet.


Drottning Margaretaloppet har från 1995 när motionsfesten startade har mer än 60 000 tjejer deltagit i Kalmar läns största evenemang, mellan 4 o 5 tusen varje år! Det är en mäktig syn att se alla värma upp till musik i Kalmarsundsparken. För att en stund senare dra i väg.

Vid målet i stadsparken kommer de första i mål 19.20 och efter 70 minuter har den siste gått i mål mitt i picknickfesten. Allt till live musik.


I år var det ca 4500 deltagare. Som ni ser var det rätt trångt nere i parken.


 


Våran egen Beathrice Odén lyckades komma in på tredje plats så vitt jag vet. Här har ni henne stormande mot mål.


 


Förutom dem som sprang så svettades Kim rejält i Bamsedräkten då han roade barn samt kramade om en massa tjejer.    


 

Här hittar ni flera bilder från Loppet. 

För er som vill ha lite bilder i högre upplösning får höra av er under kommentarer med e-post adress så kontaktar jag er.


//Vi syns på gymet. Jörgen

Av Jörgen - 29 maj 2012 17:22

Förra helgen gick i golfens tecken. Vi är ett gäng som har åkt till skåne i 13 år för att lira golf och vi har varit allt från 12-20 personer. I år var vi 16 tappra själar som begav oss mot Helsingborg torsdag den 24 maj. Men resan började dåligt för på morgonen ringer Tour-master Håkan Backman och säger att han är sjuk. Han har fått maginfluensan och kan inte vara med så nu vilar ansvaret på mina axlar att hålla ihop tävlingen. Jag, Christian, Niklas, Mobelius, Danne och Jonny åker lite tidigare på torsdagen för att spela in på Ängelholms GK. Vädret i skåne är helt sagolikt temperaturen kommer att hålla i sig både torsdag-lördag. Själva golfspelet går väl sådär mina utslag går antingen till häger eller vänster men som tur var så funkar närspelet bra. När vi på eftermiddagen ringer till Håkan för att se hur det är med honom så visar det sig att han sovit hela dagen och nu känner sig piggare och har bestämt sig för att åka ned med Erik och Olle som åker från kalmar kl 18.00


Fredagen morgon är det så dags att attackera Vasatorp TC "singeltävling" en otroligt fin och välskött bana som dock visar sig rätt svårbemästrad. Första bollen går ut 8.24 så det gäller att hänga på låset till frukosten. Som tur var så var dem snälla att öppna frukosten 6.15 istället för 7.00 för annars hade det blivit jäkligt tight med tid.

Som vanligt blir det ont om tid mellan lunch och nästa runda så vi kastar i oss lite mat och springer sedan ut på Alle samt den gamla banan på Vasatorp "lagtävling". Strax efter 19 beger vi oss smått brända mot Hotell Kärnan i helsingborg.

Det blir en runda till O'Learys för ett par öl och en burgare och titta på Kalmar FF mot Göteborg. Sen blir det tillbaka till hotellet för pris utdelning i lagtävlingen. Där Lag Mobelius lyckas få  ihop 89 poäng och därmed utklassar oss andra.

Sen är det dags för att få sin dom och se när man går ut på lördag morgon. Även i år missar jag ledarbollen med 1 sketet slag. Leder gör Urban på 69 slag tätt följt av Ann-Sophie, Erik och den eviga ettan "Håkan Backman" som trots maginfluensa går 74 slag dag ett innan mig på 75.

Grejen med att gå i ledarbollen är nämligen den att då får man den efterlängtade ledarkepsen som de 4 främsta får.

 

Urban i ledarkeps.


 

På lördag morgon blir det tidig frukost igen dock en hel kvart senare. Sen beger vi oss mot Söderåsens GK för att spela finalen. Även denna dagen blir Backman för svår att slå och han vinner som vanligt kavajen och första priset.

Själv kvalar jag mig faktiskt upp till en andraplats efter 75 - 76 "tror jag" har redan glömt resultatet.... Vet bara att jag lyckades ligga 4 bättre efter 7 hål och sen höll inte svingen sig på mattan längre.


Tack för i år gamla vänner nästa år så gör vi om det igen och hoppas få en ny ledarkeps att lägga i hyllan har ju trots allt lyckats rätt så bra även om det inte brukar leda hela vägen fram som för Backman som prenumererar på kavajen.

 


Så stort tack till alla för denna härliga helg med 23-28 grader varje dag samt brända vadder och bränd nacke.

Så 90 hål golf senare så är jag trots allt rätt nöjd med helgen.


Och ett stort grattis till Farbror Backman och kul att du piggnade till och tog hand om tävligen.


//Jörgen "varannan slice varannan block" Ohlsson


Här hittar ni flera bilder från tävlingsdagarna.


Sio-Bilder 2012



 


Vill ni ha bilderna i större format får ni höra av er!


Av Jörgen - 11 maj 2012 15:29

I onsdags var det dags för golfgrupplektion med några av mina kära kollegor från Telia. På dagens program stod det bunkerslag. Nåt som jag tycker jag har bra pejl på. Tills jag kommer till lektionen och får lära om en hel del. Nu var det väl inte jättemycket skillnad mot mina ordinare bunkerslag. Svingspåret och uppställningen var ju det samma men skaftlutningen var otroligt annorlunda mot vad jag är van vid. Så nu efter lektionen så känns det som vanligt jättekonstig att slå bunkerslag. Men vi får väl ge det ett par veckor så brukar kronan trilla ned.


Här har ni lite videosnuttar från lektionen.


Lev väl och svinga lugnt.

 





Ovido - Quiz & Flashcards