Alla inlägg under mars 2013

Av Jörgen - 31 mars 2013 13:25

Vad gör man då man inte kan träna? Jo man gör ny leksaker till träningen.


Så igår var det dags att plocka fram svetsen och cementblandaren. Vad ska man med en cementblandare säger ni. Jo jag har tillverkat 2 nya vikter ca 25-26 kilo styck som ska användas både som kettlebells kontra farmerwalk-vikter.


Jag började med att plocka fram 2 gamla lampskärmar som man hade slängt på jobbet. Börja med att demontera skärmarna och svetsa ihop 2 handtag till dessa.            

Här har ni resultatet av svetsjobbet.


    .

Dags att blanda bruk och lite sten till vikten i mina nya lampbells.

Sen var det bara att ställa vikterna upp och ner i en hink och fylla på med cement.

 

Nu ska dem bara torka ett par dagar så får vi se om dem funkar.


Projekt nummer 2 var att göra en ny viktsläde att dra eftersig med spännband eller nåt annat kul.


Började med att svetsa ihop 2 st stålplåtar a 50x48 cm och 50x15 cm. Sen svetsade jag på lite hästskor för att lättare kunna lyfta av vikterna från släden. Kommer använda mig av viktmagasin från en gammal bensparksmaskin fick tag i för några hundralappar.

Svetsade även på lite fästen till spännbanden som kommer fästas med karbinhackar när det är dags att nyttja släden. Hade jag haft stora runda vikter hade jag svetsat på ett grövre rör i mitten av plattan istället.

Sen var det dags att rostskyddsmåla ovansidan av släden.




När rostskyddet torkat har jag handmålat den med svart plåtfärg.

  

Så nu är det bara vänta tills man är piggare så man kan testa leksakerna.


//Glad påsk på er alla.


Ovido - Quiz & Flashcards