Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Nytt år nya möjligheter!

Av Jörgen - 7 januari 2014 13:46

Då var det dags att börja det nya året och uppfylla nyårslöften som vanligt.


Nytt år och nya möjligheter eller kanske skyldigheter. Ett av de största problemen för många med nytt år är att man ska bli fit igen. Man kanske har stoppat i sig lite för mycket över julledigheten "som vanligt" och känner sig extra trött fet o fyrtio.


En kille som kan det här med inspirera folk till att ta tag i sina liv är Pasi Salonen och han har en otroligt rolig och bra föreläsning som handlar om detta.


Det viktigaste med nytt år och nya möjligheter är att sätta upp målbilder och att inte ta för stora steg.

Skapa sedan rutiner och fundera på hur mycket tid du har för att ta tag i dit nya liv.


När man väl kommit igång brukar det vara svårt att sluta.


Själv kommer jag inte göra så stora skillnader på min träning i år utan fortsätta som jag gjorde förra året. Målet i år är att bli lite smidigare och framförallt starkare.



Här är ett kul klipp om de olika människorna som finns på gymet är. Så frågan vem är du!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen - 24 augusti 2022 15:17

Race-report Ironman 2022 "Pain Game".       Mmmm vart ska man börja igentligen? Tja varför kör man igentligen ironman när man som jag hatar att springa och svettas bara man tittar på idrott. Jo för att publiken är så sjukt grymma i kalmar oc...

Av Jörgen - 22 oktober 2015 14:14


Idag har jag fått på mig att hålla 4 pass på Wellnesstudio i Färjestaden.   60 min högintensivt pass med styrka och flås. 2 st 30 minuters tabata pass det ena med inriktning på hjärta/cardio och 1 med inriktning på styrka. sen avslutar vi me...

Av Jörgen - 13 augusti 2015 16:28


Idag är det dags att köra lite utomhusträning nere vi skansen i färjestaden. Jag tänkte mig att vi skulle köra lite cirkelträning där vi kör X-antal övningar i 30-60 sekunder per station och X-antal var. Vi börjar klockan 18.30 och det kommer bli ett...

Av Jörgen - 20 februari 2015 21:19


Sen ett par veckor tillbaka har jag börjat öva på min rörlighet igen. Har bland annat yogat och förra vecka bestämde jag att det vore kul att kunna göra split. Så sagt o gjort nu är jag på väg mot en van damme-split?. Det var Tim Ferris pod med Pavel...

Av Jörgen - 18 februari 2015 16:17

Ikväll 20150218 ska vi har lite träning för ryttare. Vi ska bland annat titta på ett antal olika sitsar och hur man bör tänka för att få ordning på dessa.   Som avslutning har jag fått på mig att plocka ihop en lite cirkelträning som ryttare kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards