Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Genom väggen direkt!

Av Jörgen - 10 januari 2014 21:22

Idag var det dags för årets andra CT-pass. Och jag tänkte att det är väl lika bra att lägga ribban högt redan från början.

Dagens CT-pass "Thru the Wall"

1 min per station 3 varv.

1. Burpees
2. Walkin walkout
3. Squats
4. Fällkniv med vikt
5. Burpees.
6. Armhävningar.
7. Squats.
8. Plankan.
9. Pusspress.
10. Burpees.
11. Väderkvarn högersida
12. Väderkvarn vänstersida.
13. Jumping Jacks

Avslutar med 5 min bålövningar.

Tror att en del kommer känna av passet imorgon. Får hoppas jag inte skrämde bort för många från CT. Är otroligt imponerad av alla deltagarna som slet ordentligt. Ni är grymma vänner.

Två roliga kommentarer från passet. Hur tänkte du igentligen när du satt ihop det här passet?

Du såg stark ut på passet idag Jörgen!

Nästa vecka kör vi igen från och med nästa vecka är det ct tre dagar i veckan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen - 24 augusti 2022 15:17

Race-report Ironman 2022 "Pain Game".       Mmmm vart ska man börja igentligen? Tja varför kör man igentligen ironman när man som jag hatar att springa och svettas bara man tittar på idrott. Jo för att publiken är så sjukt grymma i kalmar oc...

Av Jörgen - 22 oktober 2015 14:14


Idag har jag fått på mig att hålla 4 pass på Wellnesstudio i Färjestaden.   60 min högintensivt pass med styrka och flås. 2 st 30 minuters tabata pass det ena med inriktning på hjärta/cardio och 1 med inriktning på styrka. sen avslutar vi me...

Av Jörgen - 13 augusti 2015 16:28


Idag är det dags att köra lite utomhusträning nere vi skansen i färjestaden. Jag tänkte mig att vi skulle köra lite cirkelträning där vi kör X-antal övningar i 30-60 sekunder per station och X-antal var. Vi börjar klockan 18.30 och det kommer bli ett...

Av Jörgen - 20 februari 2015 21:19


Sen ett par veckor tillbaka har jag börjat öva på min rörlighet igen. Har bland annat yogat och förra vecka bestämde jag att det vore kul att kunna göra split. Så sagt o gjort nu är jag på väg mot en van damme-split?. Det var Tim Ferris pod med Pavel...

Av Jörgen - 18 februari 2015 16:17

Ikväll 20150218 ska vi har lite träning för ryttare. Vi ska bland annat titta på ett antal olika sitsar och hur man bör tänka för att få ordning på dessa.   Som avslutning har jag fått på mig att plocka ihop en lite cirkelträning som ryttare kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards