Alla inlägg under februari 2014

Av Jörgen - 17 februari 2014 22:12

Så här i tider då semlorna börjar göra sitt intåg på fikabordet så kan det vara bra att bränna lite extra kalorier så man kan unna sig en semla eller två med gott samlvete.


Så idag på CT-passet satt jag ihop ett lite pass med inriktning att bränna mycket kalorier.


Döpte passet till


Burn baby burn!


20 Burpees.

50 Armhävningar.

30 Fällkniv med vikt 5-20 kg.  (12 kg)

20 Burpees.

30 Skridskosteg med vikt. 5-10 kg (10kg)

20 Tuckjumps.

30 Pushpress 10-50 kg ca 30-40%  av din kroppsvikt. (42kg)

30 Fällkniv med vikt. 5-25 kg. (12 kg)

30 Armhävningar.

50 Utfallssteg med vikt. 5-15 kg. (10kg)

20 Tuckjumps.

30 Pushpress 10-50 kg ca 30-40%  av din kroppsvikt. (42kg)

30 Burpees.

30 Frivändning med pushpress. 20-40% av din kroppsvikt. (42kg)


Målet är att genomförra passet på så snabb tid som möjligt! Gör du rätt kommer du få rejäl förbränning. Fuska inte för mycket när du blir trött utan ta lite vila och blås sedan på i full tempo igen.


Skriv ned tiden du fick och vilka vikter du nyttjade och gör sedan om det efter 4-5 veckor för att se om du har förbättrat dig.


Idag kände jag mig stark och lyckade fixa passet på 24 min och 24 sekunder. ;-) Deltagarna på passet gjorde ett grymt bra jobb och vi avslutade passet med 6 min coreträning då alla hade genomfört passet följt av 10 min stretch.


Genom att öva upp din teknik i Frivändningar och pushpress kan du tjäna mycket tid på passet samt kommer kunna öka belastningen rejält i dessa övningarna.


Här är några sidor som kan hjälpa dig med din teknik.


http://www.muscles.se/sa-fixar-du-frivandningar/


http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/335




Testa gärna och lycka till //Jögge.






Ovido - Quiz & Flashcards