Alla inlägg under mars 2014

Av Jörgen - 26 mars 2014 13:20

Dagens workout som jag har döpt till Lillryssen då det är ett envist och förhoppningsvis tufft pass.


Tanken var att igentligen köra pass Emma.


Lite längre och lite jobbigare än Cindy.


5 chins, 10 armhävningar, 15 knäböj sen la jag till 5 fällkniv med 15 kilos vikt platta och 5 st pushpress.

Sen bara för att göra saken lite jäkligare så ökade jag till 30 min istället.


Men jag har ångrat mig och gör ett nytt pass istället som jag tänkte kalla.

The little russian / Lillryssen. Då vi bland annat ska nyttja oss av kettlebells.


 


Passet kommer att presenteras ikväll efter att vi kört det så att dem som ska vara med inte backar ur   .


Målet med Lill Ryssen är att köra 6 stationer med övningar så många varv som möjligt på 40 min för att sedan avsluta med en liten challenge.


Målet med passet är att bibehålla en hög puls genom hela passet och köra lite färre men tyngre reptitioner per station.


Så vi får väl se vad Clabbe, Emma, och Andreas säger om passet.

 Så mina vänner ikväll får vi se hur många varv det blev av lillryssen.


 


Blev ju inte att jag orkade ladda upp passet igår så det kommer här istället.


LillRyssen

40 min att genomföra så många varv som möjligt av följande övningar.

300 meter rodd.

20 st fällkniv med så mycket vikt som möjligt. 10,20,30,40 kg.

10 st chins.

10 st pushpress med 40-50 kg.

5 st hopp över häck 65 cm.

20 utfallssteg med kettlebells 8,12,16, 20 kg alternativt hantel.En i varje hand. 12-16 kg.

 

En sliten krigare efter dagens pass.


Här har ni alla krigarna. Man ska trots allt vara mosig efter 40 minuter av kräkträning.


 

By the way så avslutade vi med 3 min burpees bara för att det var så kul. Klipp efter 1:a minuten av de 3 minuterna.



När allt var klart var jag ju bara tvungen att försöka mig på att slå mitt rekord i pushpress. Men tyvärr 90 kg lyckades jag inte få upp den här dagen heller. Men nu är jag jäkligt nära.


Men imorgon gör vi ett nytt försök efter kvällens crosstrainingpass. //Jögge.

Ovido - Quiz & Flashcards