Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Lever på hoppet ;-)

Av Jörgen - 4 november 2010 17:22

Igår var det ett snabb pass på gymet med lite övningar som jag plockade från http://www.crossfit.com då jag bara hade 30 minuter att träna på så fick det bli onsdags passet 101027 som innebär 20 miuters träning. 


Complete as many rounds as possible 20 minutes of:
95 pound Squat snatch, 10 reps
10 Ring dips
10 Knees to elbows


I mitt fall fick det bli något mellan ting mellan ryck och knäböj med 40 kilo på stången 10 gånger, följt av 10 dips och 20 situps för att sedan börja om igen.

Ett riktigt trevligt litet pass. Sen en snabb dusch och iväg till ridklubben för en hopplektion.


Igår blev det gymnastikhoppning.


Ikväll hoppar jag över passet på gymet och laddar för morgondagen istället. Så ikväll blir det bara hopplektion. Ikväll ska vi hoppa bana så vitt jag vet och det är Malin som håller i lektionen ikväll. Ska bli intressant vad hon har plockat ihop för övningar.


Imorgon så kör vi lite crossfit igen eller rättare sagt easy line bootcamp som jag tänkte kalla den nya klassen på gymet som jag håller på att fila på. Så vänta bara tills vi får en ny lokal då kommer det hända en massa kul saker på Nordicclub i kalmar.


Tills dess så får ni ha det så bra så syns vi i stallet eller på gymet.


Här har ni morgondagens pass för min del innan det är dags för easy line boot camp


"Barbara"

Five rounds, each for time of: Fem rundor med
20 Pull-ups 
30 Push-ups 30 armhävningar
40 Sit-ups 40 sit-ups
50 Squats 50 knäböj


Rest precisely three minutes between each round. Vila 3 minuter mellan varje varv. I måndags tog det ca 30 minuter att genomförra detta. Så vi får väl se hur det går imorgon .



//Jögge  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen - 24 augusti 2022 15:17

Race-report Ironman 2022 "Pain Game".       Mmmm vart ska man börja igentligen? Tja varför kör man igentligen ironman när man som jag hatar att springa och svettas bara man tittar på idrott. Jo för att publiken är så sjukt grymma i kalmar oc...

Av Jörgen - 22 oktober 2015 14:14


Idag har jag fått på mig att hålla 4 pass på Wellnesstudio i Färjestaden.   60 min högintensivt pass med styrka och flås. 2 st 30 minuters tabata pass det ena med inriktning på hjärta/cardio och 1 med inriktning på styrka. sen avslutar vi me...

Av Jörgen - 13 augusti 2015 16:28


Idag är det dags att köra lite utomhusträning nere vi skansen i färjestaden. Jag tänkte mig att vi skulle köra lite cirkelträning där vi kör X-antal övningar i 30-60 sekunder per station och X-antal var. Vi börjar klockan 18.30 och det kommer bli ett...

Av Jörgen - 20 februari 2015 21:19


Sen ett par veckor tillbaka har jag börjat öva på min rörlighet igen. Har bland annat yogat och förra vecka bestämde jag att det vore kul att kunna göra split. Så sagt o gjort nu är jag på väg mot en van damme-split?. Det var Tim Ferris pod med Pavel...

Av Jörgen - 18 februari 2015 16:17

Ikväll 20150218 ska vi har lite träning för ryttare. Vi ska bland annat titta på ett antal olika sitsar och hur man bör tänka för att få ordning på dessa.   Som avslutning har jag fått på mig att plocka ihop en lite cirkelträning som ryttare kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards