Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

FITW är nu slut! Nu börjar mitt nya liv.

Av Jörgen - 2 januari 2012 16:16

Då var vi här igen nytt år och nya möjligheter. Som ni vet så har jag nu kört Fit In Two Weeks sista två veckorna av 2011. Otroligt kul och rätt så jobbigt. Det blev 10 pass på Nordicclub och 2 privatlektioner i hoppning på hästryggen.


Hur gick det då blev jag nåt mera fit? Nja med all julmat och godis så gick jag snarare upp och sexpacket ligger ännu djupare begravt där under allt mjukt. Men starkare och segare har jag blivit och det känns som om spänsten har ökat av alla olika sorters hopp som jag gjort under träningspassen. I torsdags körde vi Filthy fifty igen jag, Johanna och Julia och jag klockade mig själv på 23.40 mot 25.50 veckan innan. Den här gången hade jag en snittpuls på 157 slag

 och max på 173 samt gjorde då av med 389 kcal. Förra gången var det 154 i snitt samt 170 som mest och förbrände då 410 kcal. Johanna kom in på 28.34 mot 30.05 förra gången. Julia fick 29.35 men hon var ju inte med sist så vi får väl se vad hon får ihop nästa gång.


I fredags körde vi lite gladiatorträning igen samma som vi körde förra veckan tordag och fredag. Den här gången var vi dock flera. Johanna, Julia, jag , Bosse och Chrille var med och körde. Ett otroligt roligt pass som jag kommer skriva lite mera om senare. Men passet går ut på att köra 8 stationer där man inte kör så många reptitioner men med rätt så hög belastning och lite vila mellan övningarna. Övning 6 är en högintensiv cirkel på tid där du så fort som möjligt ska ro 300 meter följt av 10 burpess och sedan 20 kettlebellsving. Första varvet tog 3.05 och jag var helt slut. Sen vilar man 2 min och sedan gör man om det igen 2 gånger till innan man går till nästa station. Andra varvet var minst lika jobbigt men av någon anledning så tog rodden 15 sekunder längre men dem tog jag igen på burpees och kettlebell svingarna så stopptiden blev 2.50 sista varvet gick jag på ren vilja och då blev det 2.54


Passet börjar med 3 x 3 frivändning med stöt och här har jag tidigare kört 50-55 kilo men den här gången testade jag att köra på 70 kilo bara för att se om det gick och även om det var otroligt segt så lyckades jag faktiskt första setet att genomförra hela lyftet. Efter första setet gick vi dock ned i vikt för att inte skada oss så det var det 60 kilo som gällde igen. Dock är det långt att gå innan man är uppe på vikterna som det stora pojkarna kör frivändning med. Som den här killen 266 kilo


Leonid Tarenenko 266kg clean and jerk



Nä nu är det dags att åka till gymet igen och börja jobba på FIAY. Fit In A Year ;-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen - 24 augusti 2022 15:17

Race-report Ironman 2022 "Pain Game".       Mmmm vart ska man börja igentligen? Tja varför kör man igentligen ironman när man som jag hatar att springa och svettas bara man tittar på idrott. Jo för att publiken är så sjukt grymma i kalmar oc...

Av Jörgen - 22 oktober 2015 14:14


Idag har jag fått på mig att hålla 4 pass på Wellnesstudio i Färjestaden.   60 min högintensivt pass med styrka och flås. 2 st 30 minuters tabata pass det ena med inriktning på hjärta/cardio och 1 med inriktning på styrka. sen avslutar vi me...

Av Jörgen - 13 augusti 2015 16:28


Idag är det dags att köra lite utomhusträning nere vi skansen i färjestaden. Jag tänkte mig att vi skulle köra lite cirkelträning där vi kör X-antal övningar i 30-60 sekunder per station och X-antal var. Vi börjar klockan 18.30 och det kommer bli ett...

Av Jörgen - 20 februari 2015 21:19


Sen ett par veckor tillbaka har jag börjat öva på min rörlighet igen. Har bland annat yogat och förra vecka bestämde jag att det vore kul att kunna göra split. Så sagt o gjort nu är jag på väg mot en van damme-split?. Det var Tim Ferris pod med Pavel...

Av Jörgen - 18 februari 2015 16:17

Ikväll 20150218 ska vi har lite träning för ryttare. Vi ska bland annat titta på ett antal olika sitsar och hur man bör tänka för att få ordning på dessa.   Som avslutning har jag fått på mig att plocka ihop en lite cirkelträning som ryttare kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards