Direktlänk till inlägg 19 juli 2013

Burn baby burn.

Av Jörgen - 19 juli 2013 13:46

Det har blivit dags att försöka komma i form igen och bränna lite extra kalorier så här när semestern hägrar runt hörnet.


Så igår körde jag och Clabbe Jörgen's 50-100-200 pass som består av följande roliga övningar som ska utföras så fort som möjligt.


1. 50 Burpees.

2. Overhead squats 50 st med 10-20 kilo på raka armar.

3. Kettlebell sving 50 st med 16 kg.

4. Knee to elbow 50 st.

5. Skridskosteg 100 st med 10 kilo stång eller vikt som när du kör typ front squats.

6. Utfall 100 st med 10-20 kg på axlarna.

7. Armhävningar 200 st.

8. Upphopp på låda.100 st  Mellanlådan. ca 35-40 cm.

9. Tuck Jumps 50 st.

10. Pushpress 100 st med stång 30-40 kg.


Första gången vi gjorde det här så trodde jag att jag skulle dö halvvägs in i utfallen. Tog då ca 1 timme och 15 minuter. Igår gjorde vi det precis under timmen.


Fick tips av Calle på gymet om en lite kul app som heter reel moments som kan göra lite roliga filmer genom att ta 1 bild var annan sekund och sedan sätter ihop bilderna till ett bildspel. När man titta på det så ser det betydligt enklare ut att genomförra visa av övningarna. Här har ni 2 smakprov på armhävningarna samt knee to elbow.




Idag följde vi upp gårdagens monsterpass med ett intervall pass på lunchen med 6 övningar och 5 varv.


Varje övning körs 55 sekunder med 15 sekunders vila för att ta sig till nästa station. Sen kör man 5 varv och mellan varje varv så vilar man 2 minuter. Efter första varvet var man bra mör och då vi körde varv 3 så var jag tvungen att fråga Clabbe vilket var vi igentligen var på för då trodde jag att jag skulle dö igen.


Så här ni nåt ni kan roa er med i sommar.


Målet är att hinna så många repetitioner som möjligt med bra teknik. Premiera teknik framför flera repetitioner.


Övningarna 5 varv av följande.

1. Väderkvarn med kettlebell 8-12 kg. 5 per sida sen byt.

2. Thrusters. Frivändning med djup knäböj och sedan press upp på raka armar med 40 kilo på stången.

3. Hopp över löparhäck 65 cm hög. Spring sedan runt höger eller vänster varv och hoppa igen.

4. Rodd med viktplatta 15-20 kg. Tempo 1-3. Lyft upp på 1 och släpp ned på 3 och försök att pressa ihop viktplattan så mycket du kan under övningen.

5. Toes to bar alternativt knee to elbow.

6. Burpees.

7. Vila 2 intervaller.


Sen tillbaka till jobbet igen och mer eller mindre somna efter att man fått i sig lunchen. Mamma och Pappa kom förbi och bjöd på lite rökt lax och nypotatis som dem fått över igår då dem hade gäster.


Tack för Lunchen mamsen och papsen.


Ha så kul där ute i värmen vänner och vila er i form så syns vi på gymet i höst.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen - 24 augusti 2022 15:17

Race-report Ironman 2022 "Pain Game".       Mmmm vart ska man börja igentligen? Tja varför kör man igentligen ironman när man som jag hatar att springa och svettas bara man tittar på idrott. Jo för att publiken är så sjukt grymma i kalmar oc...

Av Jörgen - 22 oktober 2015 14:14


Idag har jag fått på mig att hålla 4 pass på Wellnesstudio i Färjestaden.   60 min högintensivt pass med styrka och flås. 2 st 30 minuters tabata pass det ena med inriktning på hjärta/cardio och 1 med inriktning på styrka. sen avslutar vi me...

Av Jörgen - 13 augusti 2015 16:28


Idag är det dags att köra lite utomhusträning nere vi skansen i färjestaden. Jag tänkte mig att vi skulle köra lite cirkelträning där vi kör X-antal övningar i 30-60 sekunder per station och X-antal var. Vi börjar klockan 18.30 och det kommer bli ett...

Av Jörgen - 20 februari 2015 21:19


Sen ett par veckor tillbaka har jag börjat öva på min rörlighet igen. Har bland annat yogat och förra vecka bestämde jag att det vore kul att kunna göra split. Så sagt o gjort nu är jag på väg mot en van damme-split?. Det var Tim Ferris pod med Pavel...

Av Jörgen - 18 februari 2015 16:17

Ikväll 20150218 ska vi har lite träning för ryttare. Vi ska bland annat titta på ett antal olika sitsar och hur man bör tänka för att få ordning på dessa.   Som avslutning har jag fått på mig att plocka ihop en lite cirkelträning som ryttare kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards