Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Jörgen - 25 januari 2013 18:26

Är på kurs i stockholm och kör LES MILLS nya program serie GRIT. http://w3.lesmills.com/global/en/classes/grit-series/ har nu bränt drygt 2000 kalorie på 3 sessioner. Helt otrloligt kul men jäklar så jobbigt. Man kör otroligt högintensiv träning med 30% av kroppvikten eller mer. Jag valde 30% och kan säga att det räckte gott och väl idag

Nu är det ju tänkt att man ska verkligen pressa kroppen till max på utbildningen för att som instruktör senare vara ett föredöme för deltagarna. Idag har det varit fokus på teknik och uthållighet.


Vi som är här upp i 3 dagar är PT Sara, jag, Johanna Svensk och Andreas Söderberg samt Karin Engelbrektsson.


Frågan är bara hur det ska gå imorgon om det var lätt idag och ska bli hårdare imorgon för jag är helt slut efter en heldag med squats , burpees, frivändningar och miljontals upphopp och knäböj.


Jag som tyckte att jag var hyfsat tränad inser att jag är dåligt tränad när det gäller den här sortens träning. Men skam den som ger sig imorgon plågar vi kroppen igen.


Alla har varit otroligt duktiga idag. Frågan är bara om man tar sig ur sängen imorgon.


 


Sara fick visa sina jump armhävningar. Mera bilder/video kommer om jag orkar ikväll/imorgon. Nu är det mat som gäller i massor. Så man orkar bränna drygt 2000-3000 kalorier imorgon igen.



Ovido - Quiz & Flashcards