Direktlänk till inlägg 26 december 2011

FITW dags för vecka 2.

Av Jörgen - 26 december 2011 09:44

Då var första veckan av Fit In Two Weeks avklarat och det har gått rätt så bra måste jag säga 6 pass på 7 dagar.

Första 3 dagarna körde vi ordentligt i Måndags var det ett rejält CT pass med en snittpuls på 82 procent och där brände jag 1000 kcal på 1 timme och 3 min.


 


Målet har ju varit att försöka pressa kroppen rejält de dagar då jag kört CT för att behålla pulsen så hög som möjligt hela passet. På tisdagen körde jag istället ett Crossfit pass. Vad som ingår i de passet kan man läsa om här.

 

Som ni ser är det ett pass där man ska köra 50 repititioner av varje övning så fort man bara orkar och kan och här gjorde jag det på 25 minuter och 50 sekunder. Under passet och nedvarvningen på 30 min hade jag en snittpuls på 154 slag vilket innebär 83% av min maxpuls. Jobbigt men jäkligt kul.

 

Clas, Hampus samt Johanna var även med och körde passet och de var otroligt duktiga allihopa. Hampus klarade passet på 32.50, Clas 32 blankt och Johanna 30.05 Strålande jobb kompisar i veckan försöker vi igen. Idag tänkte jag att vi ska köra CT igen efter Easyline som är 17.30-18.15 så 18.15-19.15 tänkte jag att det är rock and roll igen.

Onsdagen var det dags för CT ihop med Anna Hall och dags att pressa kroppen igen. Tyvärr var ju pulsklockan fylld så den sparade aldrig ned passet i minnet. Hade varit roligt att se och jämfört måndagens och onsdagens pass.

Torsdag körde vi lite lättare träning då var det dags för gladiatorträning träning ihop med Frida och Clas sen var det dags att köra Box and kick pass men ack var lite folk som dök upp. Men simon kom och han fick sig ett ordentligtpass med en massa nya övningar och högt tempo så han hade nog träningsvärk på julafton.   

På fredagen körde vi gladiatorträningen i repris med lite tyngre vikter och då var jag otroligt trött efter passet. Men efter 5 dagars tuff träning så ska det väl kännas. 

På lördag morgon var jag med Calle Jonsen och körde ett easyline pass på gymet och det var riktigt roligt och rätt mycket folk som kom.


 


Men nu är det dags igen efter 2 dagars vila med mycket kolhydrater och fett samt massor av protein. Man gör ju inte annan än äter över jul.


Så vi syns på gymet vänner. 


//Jögge.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jörgen - 24 augusti 2022 15:17

Race-report Ironman 2022 "Pain Game".       Mmmm vart ska man börja igentligen? Tja varför kör man igentligen ironman när man som jag hatar att springa och svettas bara man tittar på idrott. Jo för att publiken är så sjukt grymma i kalmar oc...

Av Jörgen - 22 oktober 2015 14:14


Idag har jag fått på mig att hålla 4 pass på Wellnesstudio i Färjestaden.   60 min högintensivt pass med styrka och flås. 2 st 30 minuters tabata pass det ena med inriktning på hjärta/cardio och 1 med inriktning på styrka. sen avslutar vi me...

Av Jörgen - 13 augusti 2015 16:28


Idag är det dags att köra lite utomhusträning nere vi skansen i färjestaden. Jag tänkte mig att vi skulle köra lite cirkelträning där vi kör X-antal övningar i 30-60 sekunder per station och X-antal var. Vi börjar klockan 18.30 och det kommer bli ett...

Av Jörgen - 20 februari 2015 21:19


Sen ett par veckor tillbaka har jag börjat öva på min rörlighet igen. Har bland annat yogat och förra vecka bestämde jag att det vore kul att kunna göra split. Så sagt o gjort nu är jag på väg mot en van damme-split?. Det var Tim Ferris pod med Pavel...

Av Jörgen - 18 februari 2015 16:17

Ikväll 20150218 ska vi har lite träning för ryttare. Vi ska bland annat titta på ett antal olika sitsar och hur man bör tänka för att få ordning på dessa.   Som avslutning har jag fått på mig att plocka ihop en lite cirkelträning som ryttare kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards