Alla inlägg den 28 december 2013

Av Jörgen - 28 december 2013 22:20

Tror jag blev lite kär i Cindy idag. Nej det är ingen häst eller dam för dem delen. Utan ettcrossfitpass. Dem har ju förkärlek att döpa en del av sina pass efter kvinnor. Kan det var för kärleken till dessa kvinnor eller för att dem liksom passen kan vara lite svåra och jobbiga ;-) ja säg det.


Cindy i alla fall är ett pass på 20 min. Där man köra 5 chins följt av 10 armhävningar och sedan 15 knäböj. Sen är målet att köra så många gånger man kan på 20 min.


Utförande:

Uppvärming.


Därefter: sätt igång tidtagningen och börja med att göra 5 pull-ups (gör jumping pull-ups om vanliga inte går) och därefter 10 armhävningar (gör dem på knäna om vanliga inte går). Därefter gör du 15 knäböj. Det är ett varv. Gör så många sådana varv du kan på 20 minuter. Glöm inte att hålla koll på klockan, tempot du håller och att notera antalet varv efter 20 min och se om du kan göra fler nästa gång du kör Cindy.


Jag träffade Kalmar golfaren Robert Karlsson på gymet som är hemma från USA och hälsar på. Han hade varit hos Farid i Emmaboda och fått lite nya träningstips för sin golfträning. Jag hade som mål att försöka köra 15 varv på Cindy men Robban sa att 20 borde du klara. Hade Robban inte varit där hade det nog bara blivit 15-16 vav men nu så var jag ju så illa tvungen att tvinga kroppen till att mäkta med 20 varv med 3 sekunder till godo. Tack ska du har Robban för att du trodde på mig.  Får se hur kroppen mår imogon och vad det blir för kul övningar då


Så hur många gånger klarar du ?


mvh Jögge.


Ovido - Quiz & Flashcards